Kładka nad kanałem portowym
Została zbudowana przez miejscową firmę Hydro-Naval i jest jedynym tego typu urządzeniem w Polsce oraz jedynym w Europie obiektem mostowym otwieranym za pomocą mechanizmu obrotowego zamontowanego na pylonie (podporze mostowej).
Kładka powstała, bo kanał portowy, będący ujściem rzeki Słupia, dzieli Ustkę na część zachodnią i wschodnią, między którymi komunikację zapewniał dotychczas jedynie most znajdujący w głębi miasta. Po uruchomieniu kładki turyści mogą szybciej przedostać się z jednej strony Ustki na drugą i dzięki temu w pełni korzystać z dobrodziejstw oferowanych przez oba usteckie kąpieliska.
Całkowita długość kładki wynosi 57,78m, a szerokość pomostu 4 m. Cała konstrukcja waży ponad 80 ton i wytrzymuje obciążenie ponad 30 ton. Wysoki na 24 m pylon znajduje się po zachodniej stronie kanału. Kiedy kładka jest zamknięta, pomost w całości znajduje się na zachodnim nabrzeżu.
Otwarcie kładki trwa ok. 4 minut. Obrócony w poprzek kanału pomost opiera się wówczas na rampie znajdującej się na wschodnim nabrzeżu i znajduje się ok. 2,2 m nad lustrem wody w kanale portowym. Kładka może być uruchamiana przy sile wiatru nie większej niż 10 m/s, czyli 36 km/h i widzialności nie mniejszej niż pół mili morskiej.